Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Stockholmstitlar försenas

Publicerad: 20 Juni 2002, 07:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

De båda livvsstilsmagasinen och konkurrenterna Sthlm Life och Sthlm Local dras med problem. Premiärnumret av Sthlm Life har uteblivit och Sthlm Local skjuter nummer två på framtiden.


- Just nu ligger vi lite lågt. Innehållet är klart men annonsmarknaden är ju så död som den är. Numret är klart men kostnaderna för tryck och distribution är för stora, säger Joel Persson, ägare och ansvarig utgivare av Sthlm Local.

Hur har försäljningen av annonser gått?

- Den ligger också lågt. Det är dött på sommaren. Tanken var att vi skulle komma ut före sommaren men istället börjar vi sälja annonser efter semestrarna och släpper numret i september.

Magnus Nygren, som driver projektet Sthlm Life, vill inte kommentera varför tidningen inte kom på aviserat datum igår, 19 juni. Han svarar inte heller på frågor hur annonsförsäljningen går.

Enligt tidigare uppgift från Magnus Nygren till Dagens Media är det Universum-gruppen som står bakom utgivningen av Sthlm Life. Han och Lars-Henrik Friis-Molin, grundaren av Universum och Jobline, ska ha begärt registrering av bolaget Sthlm Life AB som ska bli ett systerbolag till Cosmos Media, som bland annat ger ut Shortcut och Chili.

Vd för Universum, Michael Hansen, hänvisar till Lars-Henrik Friis-Molin som inte gått att nå.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.