Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Stockholm News värvar från Metro och Riksmedia

Publicerad: 26 April 2000, 07:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:30

Stockholm News fortsätter sin aggressiva headhunting i branschen. Senaste tillskottet är Anders Bygdén, försäljningschef på Riksmedia, som blir annonschef på Stockholm News, och Björn Persson, nyhetschef på Metro som blir ansvarig för Stockholms News internationella lansering.


- Jag är jättenöjd, de är bra människor båda två. Överhuvudtaget är jag nöjd

med hela ledningsgruppen, den blev precis som jag hade kunnat hoppas på, säger

Thomas Grahl, vd för Stockholm News.

Sedan tidigare har Helena Johansson från Aftonbladet som distributions- och

marknadschef samt Thure Thorgren från Cap Gemini som ekonomichef rekryterats. I

och med rekryteringen av Björn Persson har Stockholm News varit hos

konkurrenten Metro och fiskat. Men det bekymrar inte Thomas Grahl.

- Det är svårt att undvika, folk kommer att komma från alla möjliga håll och

kanter, det är inte att jaga hos konkurrenten. Tvärtom är det väl kul att det

kommer nya aktörer. Det skapas nya jobb och det syresätter de befintliga

arbetsplatserna, säger han.

Björn Persson har ansvarat för starten av Metro Europe under 1998 och Morning

News i Newcastle under 2000. På Stockholm News blir Björn Persson

internationell projektledare. Han börjar den 1 augusti.

I och med dessa nyrekryteringar är ledningsgruppen på Stockholm News komplett

och det som återstår är redaktion och säljare.

- Varje medlem i ledningsgruppen är med och rekryterar sitt eget lag. Det är en

av de stora fördelar man har när man börjar från noll, man har chans att

utveckla ett lag man annars bara skulle kunna drömma om, säger Thomas Grahl.

Anders Bygdéns rekrytering blev klar för en vecka sedan. Han börjar på

Stockholm News under första halvan i maj.

- Jag är medveten om att det är en tuff utmaning, men det ska bli

jättespännande, säger han.

Anders Bygdén ersätts på Riksmedia av två säljare som delar på tjänsten. Niklas

Lundell går in som säljcoach och Leslie Pettersson blir produktspecialist.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.