Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Stockholm kampanjar för ökad tillgänglighet

Publicerad: 3 November 2008, 10:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:37

Stockholms Stad vill, med en kampanj signerad reklambyrån Blomquist, berätta vad de har gjort för att öka framkomligheten i staden. Kampanjen ska stimulera näringslivet att också ta sitt ansvar.


Annonserna visar närbilder på övergångsställ och andra delar av stadsmiljön som har med framkomlighet. På annonsen redovisas också många av vardera som Stockholms Stad har byggt. Copyn är i form av frågan Vad har din butik gjort för att förbättra framkomligheten i Stockholm?

- Varje enskild insats är ganska liten men sammantaget får de stor betydelse. Därför har vi valt att lyfta fram det med bild och siffror, säger Git Wallander, projektledare på Blomquist.

Stockholm Stad har ambitionen att vara världens mest framkomliga huvudstad 2010. Kampanjen ska visa vad staden har gjort så här långt för att närma sig det målet. Sedan ska kampanjen också få näringslivet att dra sitt strå till stacken. De näringsidkare som står för den bästa förbättringen, sett till det egna företagets förutsättningar, kandiderar till St Julian-priset.

- Det är en ärebetygelse. Företagen får också exponering i alla den kommunikation som Stockholm Stad gör runt det här projektet, säger Git Wallander.

Stockholm Stad ska annonsera i Stockholms tunnelbana, DN, SvD, Metro och City, i fackpress samt med banners på Aftonbladet.se.

Stockholms Stads mediebyrå är Meko.

Arbetsgrupp Blomquist: Ad Fredrik Gustafson; kreativ chef/copywriter Janne Åkerblom; projektledare Git Wallander; produktionsledare Helena Fock; final art Janne Sällberg; digitalt Rickard Arvius; fotograf Conny Ekström.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.