tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Stockholm Globe Arenas organiserar om

Publicerad: 15 februari 2012, 05:56
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

Stockholm Globe Arenas bryter ut b2b-försäljningen och lägger den i en egen avdelning. I april tillträder en ny försäljningschef.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Allt som har med b2b att göra, det vill säga corporate events, sponsring, konferenser, företagsevenemang och representationskoncept, blir en egen avdelning inom Stockholm Globe Arenas.

– B2b växer kraftigt hos oss och vi gör det här för att ytterligare lägga fokus där. När nya Stockholmsarenan tillkommer så har vi dessutom fem arenor att sälja för, säger Marie Lindqvist, kommunikationschef på Stockholm Globe Arenas.

En chef för avdelningen har rekryterats. Stefan Gustavson går i mitten av april in som försäljnings- och affärsutvecklingschef för b2b. Han kommer närmast från just Stockholmsarenan.

Nyligen rekryterades också Jay Sietsema från Live Nation.

– Allt eftersom vi växer kommer vi att bemanna upp.

Stockholm Globe Arenas driver Ericsson Globe, Annexet, Hovet, Söderstadion och Stockholmsarenan.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev