Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Stockholm calling för Clash Media

Publicerad: 1 April 2008, 12:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

Brittiska affiliatenätverket Clash Media slår sig in på den svenska marknaden. Genom att specialisera sig på leadgenerering vill de utmana etablerade namn som Tradedoubler och Adpepper. Målet är att omsätta 25 miljoner kronor i Sverige nästa år.


Clash media har funnits i Sverige sedan november förra året. Nyligen har man knutit sajter som MSN, Eniro och Spray till nätverket.

Clash Media samlar in, rensar och verifierar leadsen och säljer till företag, med pris per lead. Bonnier är ett av företagen som nappat. Förutom Norden erbjuder bolaget leads från bland annat USA, Storbritannien och Tyskland.

Dansken Christian Helsengreen är Clash Medias nordiske chef.

- Vi testar regelbundet för att se att leadsen är av hög kvalitet, både genom olika filter och stickprover. På det sättet försöker vi skilja oss från våra konkurrenter, säger han.

Han fortsätter:

- En annan av våra styrkor är stora volymer. Nu har vi precis startat i Sverige men i Storbritannien generar vi en miljon leads i månaden åt våra kunder.

Hur mycket omsätter ni i Sverige i år?

- Ungefär 15 miljoner kronor. Nästa år ska det öka till 25 miljoner.

Fotnot: Med lead menas en person som på något sätt indikerat intresse av att köpa en tjänst eller vara, till exempel genom att ha skrivit upp sig för ett nyhetsbrev. Leads kan genereras genom till exempel bannerannonser.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.