Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Stjärnparad i MQs julkampanj

MQ är ovanligt givmilda i jul. I årets julkampanj sluter 16 kända svenskar upp och sjunger Supertramps "Give a little bit" tillsammans. Överskottet går till Röda korset. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 25 November 2008, 18:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 16:35

Julkampanjen startar den här veckan. Som i tidigare MQ-kampanjer bygger reklamfilmen på kända svenskar och kända låtar. Den här gången medverkar 16 personer i filmerna, däribland Dolph Lundgren, Nina Persson och Andreas Wilson. Tillsammans framför de Supertramps gamla hit Give a little bit. Filmerna är regisserade av Jonas Åkerlund.

MQs marknadschef Joakim Holmstrand tycker att det är MQs starkaste kampanj hittills.

- Bara att se dessa personer, varav alla inte är artister, sjunga tillsammans är en häftig känsla och ger en känsla av jul. Och samarbetet med röda korset gör att julkampanjen är mer emotionell än en vanlig kampanj.

MQ har tagit fram en brosch och manschettknappar i form av strasskors som säljs till förmån för Röda korset. Dessutom ger artisterna halva sitt gage till Röda korset. Låten släpps bland annat på MQs och Röda korsets sajter.

I kampanjen medverkar Dolph Lundgren, Andreas Wilson, Conny Bloom, Wille Crafoord, Darin, Dogge, Lazee, Verner från Autopilot Society, Marie Serneholt, Jessica Andersson, Sofia Talvik, Fanny Hamlin, Ana Diaz, Rebecka från The Models, Anette Qviberg Lundgren, Rebecka Cronstedt, Jannicke Lindström och Nina Persson.

- Själen i MQ är att vi vönder oss till många, vilket speglas i kampanjen. Här finns någon för alla kan tycka om.

Hur är förväntningarna inför årets julhandel?

- Nu är ingen bra tid att ge prognoser, men jag har stor tillförsikt. Med starten vi får nu tror jag att det blir en oerhört bra december.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.