Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Stena Line lägger ut On Board

Publicerad: 12 Maj 2008, 11:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Stena Line lägger ut produktionen av ombordsmagasinet On Board. Efter en upphandling fick Tidningskompaniet uppdraget att göra tidningen.


Tidningskompaniets version av Stena Lines On Board. Hittills har Stena Line producerat innehållet i On Board internt. Den nya versionen av tidningen ska innehålla mer redaktionellt material än tidigare.

- Vi når inte alltid ut till passagerarna om vad man faktiskt kan förvänta sig ombord. Syftet med tidningen är att stärka Stena Lines varumärke och att presentera ombord-informationen på ett lättillgängligt sätt, med reportage och berättelser om upplevelser ombord på båtarna, säger Cecilia Alenfelt, projektledare på Stena Line.

On Board produceras på fyra språk och ska komma tre gånger om året - vår, sommar och höst. Den årliga upplaga blir 500.000 exemplar. Stena Lines shoppingkatalog finns med i tidningen, som i övrigt inte har några externa annonser. Första numret kommer den 1 juni.

- Den formmässigt största skillnaden är att varje språk får en egen ingång till tidningen, i stället för att artiklarna publiceras parallellt på olika språk. Om man vänder på den svenska versionen, finner man den dansk versionen av tidningen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.