Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Statoil väljer Food & Friends

Publicerad: 5 Februari 2009, 12:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Statoil inleder samarbete med reklambyrån Food & Friends. Byrån ska marknadsföra Statoils nya satsning på mer hälsosam mat i butikerna.


- Vi valde Food & Friends för att de har lång erfarenhet och expertkompetens inom området mat och kommunikation, säger Helén Mellde, snabbmatschef på Statoil, i ett pressmeddelande.

Statoil arbetar sedan tidigare med Forsman & Bodenfors och Initiative Universal Media.

I samband med den nya satsningen har Statoil infört ett mer hälsosamt matutbud på sina stationer. Konceptet "100 % koll", signerat Food & Friends, visar näringsinnehållet även på den serverade maten.

Statoils hälsosatsning ska marknadsföras med reklamfilmer i TV4 och i butikerna.

Arbetsgrupp Food & Friends: Lennart Wallander (PL), Anne Falkirk (Copy), Lennart Lusth (AD), Marie Fornegård och Olle Karneman (formgivare) samt extern konsult Anna Ottosson, dietist och författare.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.