Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Statoil tar upp kampen med OKQ8 med sommarhäfte

Publicerad: 4 juni 2009, 08:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Bensinbolagen lockar bilister med kuponghäften och cd-skivor i sommar. Statoil väljer att lyfta fram sitt matutbud. <b>Lyssna på radioreklamen på Dagensmedia.se.</b>


I sommar väljer både OKQ8 och Statoil att lansera ett kuponghäfte. I Statoils fall gäller det rabatterbjudande på maträtter och cd-skivor i samband med köp av bensin.

- Alla som tankar över 30 liter får häftet. Vi lägger särskilt stor kraft på att uppmärksamma vårt materbjudande, som vi har utvecklat mycket på senare tid. Vi är nu Sveriges tredje största snabbmatskedja, säger Petra Jura, reklamchef på Statoil.

Statoils huvudmedium är tv, men sommarhäftet ska marknadsföras i radio med start i juni. Bolaget jobbar med McCann/Factory samt IUM.

Förra året spenderade Statoil 28 miljoner bruttokronor på reklam, vilket gör dem till den nästa största reklamköparen bland bensinsstationerna.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.