Stark start för "Vem kan slå Anja och Foppa"

Bra start för "Vem kan slå Anja och Foppa".

Foto: Magnus Ragnvid

Fin premiär för Kanal 5-formatet "Vem kan slå Anja och Foppa", som blev kommersiell etta i tv-husets huvudmålgrupp.

Söndagen den 11 november var det premiär för underhållningsprogrammet "Vem kan slå Anja och Foppa" på Kanal 5 och Dplay.  

Enligt preliminära siffror från MMS var Discovery Networks kommersiell etta bland tv-husen på 21 och 22-slotten i huvudmålgruppen 15-44 år. På TV4 gick samtidigt Hellenius hörna och på SVT Springfloden, varav den sistnämnde på totalen hade flest tittare: 843 000.

 I snitt såg 432 000 tittare "Vem kan slå Anja och Foppa", och toppen under programtiden hamnade på 538 000 strax efter 22. Share var 25,1 med rating på 7,4 i målgruppen Män 30-64.

I programmet, som leds av Carina Berg och Jessica Almenäs, utmanas Anja Pärson och Peter Forsberg av andra folkkära sportprofiler.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-11-13 09.37Uppdaterad 2018-11-14 06.44

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: