Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Stark start för TV3s Sveriges smartaste barn

Publicerad: 23 April 2007, 09:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

640.000 tittare såg premiären av TV3s stora game show-investering Sveriges smartaste barn, som leds av Sofia Wistam. "En jättebra start", säger programchef Anders Knave.


Sveriges smartaste barn premiärsändes klockan 20.00 i går, mot Sporten på TV4 och dramaserien Brothers & Sisters på Kanal 5, som sågs av 715.000 respektive 220.000 tittare, enligt MMS.

Drygt 60 procent, totalt 385.000, av Sveriges smartaste barn-tittarna var kvinnor. Ratingen i målgruppen alla 15-39 uppgick till 6,4 procent.

TV3s programchef Anders Knave är glad över siffrorna.

- Det är en jättebra start, som ger mersmak. Det är en snygg produktion och man imponeras över hur duktiga de här barnen här. Det här är också första vårt första försök med game show på ett tag, säger han, och fortsätter:

- Vi har metodiskt och systematiskt försökt att bygga in oss i helgen. Första fasen var Sing along och Extra Extra, adderat med Bondfilmerna för en tid sedan. Nu har vi även fått igång en egenproduktion på söndagarna.

Kanal 5s nya humorprogram Sverige dansar & ler, med André Wickström och Henrik Schyffert, premiärsändes i fredags klockan 21.55. Programmet drog 235.000 tittare och sågs av 3,9 procent av alla mellan 15 och 39 år, enligt MMS.

Tidigare under fredagskvällen, klockan 20.00, ökade tittandet på TV4s nya storunderhållning Talang 2007 till 1,6 miljoner tittare, jämfört med 1,5 miljoner helgen före.

På lördagskvällen fick TV4s Pokerfejs återigen se sig slaget av SVT1s talkshow Stina klockan 20.00. Programmen sågs av 880.000 respektive 940.000 tittare, enligt MMS.

Kanal 5s egenproduktion Snygg naken sågs av 225.000 tittare klockan 19.30 på söndagen. Därmed tangerades tittarsiffran från premiären den föregående söndagen.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.