Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Starcom Sverige världens bästa mediebyrå

Publicerad: 24 April 2008, 08:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Starcoms Sverigekontor har vunnit utmärkelsen som världens bästa mediebyråkontor enligt tidningen Cream. 5.000 byråkontor var med i tävlingen.


Tävlingen är ett samarbete mellan Cream och Wall Street Journal. Det går inte att anmäla sig till tävlingen utan juryn väljer ut vilka som får vara med och tävla. Från början fanns 5.000 kontor bland de tävlande.

- Vi har ett långt och envetet arbete att försöka att inte alltid göra saker traditionellt utan skruva lite extra på allt, säger Ulf Sandberg, rådgivare och strateg på Starcom.

Hur stor är den här tävlingen?

- Visst är det roligt att vinna utmärkelser som 100-wattaren och priser i Stockholm Media Week men det här är väldigt stort eftersom tävlingen sträcker sig över hela världen.

Fredrik Svensson, chef för Starcoms Stockholmskontor, fyller i:

-För oss är det här det absolut finaste vi har vunnit eftersom att det här inte bara handlar om ankdammen Sverige. Nästa grej blir Cannes. Där vinner vi förhoppningsvis i år också.

Cream uppmärksammar Starcom Sverige för elva olika kampanjer, bland annat kampanjer för Vattenfall, Axa, We och Guitar Hero. Fredik Svensson lyftar fram Starcoms arbete med digitala medier.

-Mediebyrån måste ha en förståelse för drivkraften hos konsumenten. Vi utgår alltid från bra idéer. Platsen är sedan bara en grej. Inom sociala medier går det inte tänka som traditionella byråer utan man måste se mycket mer till innehållet för att få effekt.

Har ni hunnit fira än?

- Vi har småfirat men i dag har vi bjudit in alla kunder till en liten rolig tillställning som kan bli hur stor som helst här på kontoret, säger Ulf Sandberg.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.