Nyheter
Starcom Sverige prisas av M&M
Publicerad: 12 september 2008, 06:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40
Starcom Sveriges kampanj för Wescs hörlurar nominerades i fyra kategorier i reklamtävlingen M&M Awards. Ett silver och ett brons blev vinstskörden efter galan i går kväll. "Kul att lilla Wesc och Starcom Sverige kunde hävda sig i det här sammanhanget", säger Johan Falk, kommunikationsstrateg på Starcom.
MS
Martin Schori
Konrad Bergström, Wesc, Fredrik Svensson och Johan Falk, Starcom samt Hanna Lundgren, Wesc, var uppenbarligen nöjda med sin medaljskörd. Starcoms kampanj rullade till stor del inom sociala medier, som Facebook, Twitter och MySpace. Hörlurarna blev en snackis och sålde i över 200.000 exemplar, enligt egna uppgifter.
Wesc och Starcom vann silver i kategorin årets bästa europeiska internetkampanj och brons i kategorin årets bästa konsumentvarukampanj. Man var också nominerad i kategorierna ungdomskampanj och branded content.
Bidrag hade kommit in från i princip alla stora mediebyråkontor i Europa.
- De flesta andra kampanjer drevs från stora kontor som Paris och London, medan vår helt var styrd från Stockholm. Samtidigt tävlade vi mot stora varumärken som Nokia, Sony Ericsson och Adidas, så det var kul att lilla Wesc och Starcom Sverige kunde hävda sig i det sammanhanget, säger en hes Johan Falk, som var kampanjens kommunikationsstrateg.
Starcom tog hjälp av elever från Hyper Island i sitt arbete.
- Kampanjen var väldigt billig. Vår budget låg på under 800.000 kronor, säger Johan Falk.
M&M awards hölls i London igår kväll.