Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Nyheter

Stampen köper Svenska Fans

Publicerad: 23 Maj 2008, 11:27
Uppdaterad: 06 December 2015, 16:47

Mediekoncernen Stampen köper sportsajten Svenska Fans. "Det är en fantastisk bra sajt som står för en ny typ av användarjournalistik", säger Pelle Mattisson, vd och affärsområdeschef, Stampen Media Partner.


- I vår satsning att bygga upp Stampen Media Partner är en hög grad av interaktivitet viktig och vi vill finnas på områden som engagerar människor säger, Pelle Mattisson om köpet av Svenska Fans.

Sedan tidigare ingår familjeliv.se, odla.nu, brollopstorget.se och myblock.se i Stampen Media Partner. Pelle Mattisson säger att det inte blir några förändringar i Svenska Fans ledning med anledning av uppköpet.

- Vi har köpt Svenska Fans för att det är ett bra bolag som det är i dag. Vi fortsätter att låta grundarna vidareutveckla framtidens sportjournalistik.

Hur mycket betalade ni för bolaget?

- Det tänker jag inte kommentera.

Anders Nettelbladt, vd och chefredaktör på Svenska Fans är nöjd med uppgörelsen, även om inte heller han ville berätta hur mycket sajten såldes för.

- Vi har fått förfrågningar om att sälja sedan ganska lång tid tillbaka men det var först när Stampen hörde av sig som vi blev intresserade.

Varför är Stampen en bra ägare?

- De kan bidra till sajten på flera olika sätt, till exempel med alla sina lokaltidningar och sedan har de stor kompetens på området användargenererat material.

Hur känns det att sälja efter att ha drivit sajten själva i åtta år?

- Vi kände att vi ville säkra upp framtiden för sajten och de anställda. Vi har växt mycket de senaste åren och de strukturella och tekniska kraven ökar hela tiden. Därför känns den här uppgörelsen med Stampen bra.

Henrik Widell


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.