Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Stadiums marknadschef går till IFK Norrköping

Publicerad: 27 April 2000, 13:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:30

Sportbutiken Stadiums marknadschef Thomas Walden slutar den sista april. Han ska istället marknadsföra fotbollslaget IFK Norrköping. Ny marknadschef på Stadium blir Thomas Jonasson, tidigare marknadsansvarig för region Stockholm.


Därmed blir det Thomas Jonasson som får leda den internationella expansionen av

Stadium. I höst intas Köpenhamn med en till fem Stadiumbutiker och år 2001

anläggs lika många butiker i Helsingfors. Strategin för utlandsetableringen

därefter är inte klar.

- Av privata skäl ville jag inte vara med på den internationella expansionen.

Jag ville stanna i Norrköping nära min familj, därför sade jag upp mig, säger

Thomas Walden.

För Thomas Walden blir det ett kärt återseende med fotbollen och IFK

Norrköping. Som skolgrabb spelade han i A-lagstruppen och han har varit

allsvensk juniortränare för IFK Norrköping och utbildningskonsulent på

Fotbollsförbundet.

- När IFK Norrköping erbjöd mig det här jobbet i december fick jag samma

känslor som när jag träffade min hustru för första gången, ?Det här får jag

bara inte missa?. Nu är jag tillbaka till fotbollen, där jag började, säger

Thomas Walden.

Stadium har idag 53 butiker i Sverige och omsatte 1999 2 miljarder kronor.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.