Gå direkt till textinnehållet

Stadium tar hjälp av AR inför julen

Foto: Press

Stadium lanserar AR-kampanj för att driva trafik till butikerna och få kunderna att röra på sig.

I årets julkampanj tar Stadium hjälp av AR för att skapa upplevelser för kunderna. Syftet med kampanjen är att visualisera en aktiv jul och driva trafik till de fysiska butikerna och till online-handeln. 

Butikerna har dekorerats i färger och mönster i blått och grönt och detlajer som skinn och persiska mattor. 

– Vi vill aktivera världen och för att göra det behöver vi ständigt utmana oss själva och branschen. I årets julkampanj gör vi det med innehåll och produkter som skapar aktivitet. Join the movement helt enkelt, säger Pino Roscigno, commercial and brand director på Stadium, i ett pressmeddelande. 

I samband med kampanjen släpper Stadium även två julklappsspel baserad på AR. Spelet är byggt så att användaren behöver röra på sig för att samla in poäng. 

Ett av spelen är kopplat till de fysiska butikerna och startas genom att kunden läser in en symbol via mobilen medan det andra spelet kan spelas var som helst. 

Spelen går ut på att man ska samla in tre likadana paket för att låsa upp erbjudanden som uppdateras under kampanjens gång. 

– Julklappsspelet förstärker vårt aktiva budskap och visar att Stadium är ett företag som alltid strävar efter att vara i framkant. För oss på Stadium är det en sport att bekämpa stillasittandet. Sporten där allt är tillåtet så länge det leder till ett roligare, friskare och mer aktivt liv, säger Pino Roscigno.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-11-29 07.08Uppdaterad 2018-11-29 07.08

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: