Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SRC vann Svenska Spels pitch

Publicerad: 27 Januari 2009, 10:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

SRC tar över reklamuppdraget för Svenska Spels lotter från Le Bureau. Den första kampanjen rullas ut redan i april. "Det blir en bred mediekampanj som kommer att synas och höras", säger Addi Runolfsdottir, kundansvarig på SRC.


- Det är en kampanj för Tia-lotten som kanske har behandlats lite styvmoderligt och stått i skuggan av Triss-lotten. Nu riktar vi nytt sken på Tia-lotten och revitaliserar den, säger Addi Runolfsdottir.

Triss-lotten ingår för övrigt inte i SRC:s uppdrag, utan stannar kvar hos reklambyrån Grand.

- Triss är ett stort och starkt varumärke och jag tror att Svenska Spel valde en separat byrå för sina övriga lotter för att de inte ska bli undanskuffade. Med oss får de en ärlig chans att ta för sig.

Varför gick uppdraget till er?

- Butik blir ett viktigt ben i strategin för att marknadsföra lotterna och där har vi har stor erfarenhet. Till exempel har vi jobbat mycket med snabbrörliga konsumtionsvaror som godis och tidningar.

Efter den stora mediekampanjen i april, som SRC inte vill släppa några detaljer om, ska traditionella medier fortsatta användas men den stor tyngdpunkten ligger i butiken.

- Lotter är klassiska impulsköp och för att fånga in kunderna måste man hela tiden finnas synliga i butik för att påminna dem. Därför har vi tagit fram en ny straegisk plattform där vi bland annat skapar nya, smarta exponeringsytor i butikerna.

SRC:s arbetsgrupp för Svenska Spel: Kundansvarig, Addi Runolfsdottir; Creative Director Robert Kron; Art Director, Andreas Lindén; Copy, Alexander Tabbah; Graphic Design, Mikael Sjögren; Projekt- och produktionsledning, Jenny Carlsson.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.