Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Springtime tar hem Apoteket

Publicerad: 13 April 2007, 07:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Apoteket väljer Springtime efter en omfattande upphandling. Därmed överger Apoteket Westander Publicitet & Påverkan.


21 pr-byråer gjorde upp om att få leverera över 1.000 konsulttimmar per år till Apoteket.

Nu står det klart att Springtime, som var en av fem byråer i slutomgången, drog längsta strået.

- Vi tyckte att Springtime har ett bra sätt att jobba på för oss, och de har visat stor entusiasm inför att ta sig an Apotekets frågeställningar. Springtime har även en bredd i sitt kunnande, som vi känner att vi behöver, säger Andreas Rosenlund, presschef Apoteket.

Vad är det framförallt ni behöver hjälp med på pr-sidan?

- Vi jobbar både med företags-pr och marknads-pr. Vi behöver hjälp med båda de sidorna, och det är inte så många byråer som har hela den bredden och kunskapen.

Varför fortsätter ni inte att jobba med Westander?

- Vi har jobbat med dem ett antal år och är på intet sätt missnöjda. Det har varit ett mycket framgångsrikt samarbete, men nu vill vi prova något nytt.

Apoteket har jobbat med Westander Publicitet & Påverkan i drygt fyra år.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.