Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sprays sommarturné rullar vidare

Publicerad: 29 Mars 2001, 04:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

I juli drar Spray på sommarturné för tredje året i rad. Med på turnén följer tre huvudsponsorer, men vilka det blir är inte klart.


Sprays tanke med turnén, som är en av de viktigaste marknadsaktiviteterna på

portalen, är att stärka relationerna med sina besökare. Den rosa husvagnen med

tillhörande utfällbar trädgård ska riggas upp på torg, campingplatser och

badstränder i runt tio svenska städer. I trädgården finns uppkopplade datorer

och saker som sponsorerna vill bjuda på. Med på turnén finns plats för tre

huvudsponsorer och fem produktsponsorer.

- Sponsorerna måste leva upp till Sprays varumärkesvärderingar, vi vill

förmedla en kompisanda och det är viktigt att de sponsorer som följer med delar

våra kärnvärden, säger Gidde Andersson, marknadschef på Spray.

Att vara med och sponsra turnén kostar runt en halv miljon kronor. I samband

med turnén lanserar Spray även en sommarturnésajt och gör en del

printannonsering för turnén där sponsorer får medverka.

- Vi kommer att jobba mycket med lokala medier och riktad annonsering.

Eventuellt blir det också tv precis som förra året, säger Gidde Andersson.

Mediebudgeten kring sommarturnén ligger på mellan fem och sex miljoner kronor.

Sprays sommarturné började som ett testprojekt för två år sedan men har nu

blivit ett projekt som sysselsätter tio personer.Projektledare är Camilla

Foghagen. På förra årets turné var bland annat Fanta, Wrigley och Hemglass med

som sponsorer.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.