Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spray säljer åt Passagen

Publicerad: 25 Februari 2008, 06:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Allersägda Spray tar över delar av mediaförsäljningen på Eniros sajt Passagen. Det innebär att Passagen överger samarbetet med Clear Channel som tidigare skött försäljningen.


-Vår bedömning är att Spray har en jättebra säljorganisation och att deras erfarenhet av liknande produkter sedan tidigare ska göra att försäljningen blir ännu bättre, säger Ulf Magnusson, ansvarig för Passagen.

Han poängterar dock att Spray inte hat exklusivitet på säljet utan att Enrios egna säljare kommer att forstätta sälja på sajterna.

Spray ska förutom på Passagen även hjälpa till med annonsförsäljningen på Eniro Köp & Sälj, Eniro Privat och Leta.se.

-Vi kommer nu skapa ett startsidepaket för de som vill ha impact och ett stort räckviddspaket där Eniros produkter kombineras med Spray, säger Ulla Nyberg, försäljningschef på Spray.

Enligt henne är dubbeltäckningen mellan Spray och Passagen 30 procent. Målgruppen blir 20-49 år.

-Det blir ett bra alternativ till MSN eller Aftonbladet, eller att köpa genom Tradedoubler. Här vet du vilka sajter du hamnar på, säger Ulla Nyberg.

Allers sajter, med bland annat Blogg.se och Spray, når tillsammans med Passagen 2,2 miljoner unika webbläsare i veckan enligt Nielsen/Netratings.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.