Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spray lanserar annonspaket för musikbranschen

Publicerad: 22 Mars 2001, 05:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

Portalen Spray hoppas intressera musikbranschen med ett nytt annonsformat som kombinerar flera olika kanaler.


Formatet heter Veckans Spray-CD och kombinerar tre olika kanaler: Sprayklubben,

Spray Nöje och Spraydio. Via Sprayklubbens medlemsbrev och medlemssajt ska

besökarna få höra om nya cd.

Banners i Sprays nätverk ska driva trafik till sajten och på nätradiostationen

Spraydio ska det gå att provlyssna på skivan.

- Vi knyter ihop de olika kanalerna till ett veckopaket. Vi har många

musikkunder och ser klara annonsmöjligheter som både vi och annonsörerna kan få

ut mer av, säger Fredrik Pallin, pressansvarig på Spray.

Han vill inte lämna några prisuppgifter.

Sony Music testar just nu formatet vid lanseringen av Melinda Wredes cd Femme

Fatale.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.