Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SPP väljer Trackster

Publicerad: 19 Februari 2009, 13:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Efter en lång tid av ad hoc samarbeten skaffar SPP en huvudbyrå för direktmarknadsföring.


- Eftersom vi, olikt många av våra konkurrenter, inte har några kontor är direktmarknadsföring och telemarketing väldigt viktiga kanaler för oss, säger Anna Parmström, försäljningschef på SPP Direkt.

Tidigare har SPP Direkt jobbat med byråer på projektbasis.

- Vi kände att det var dags för oss att skaffa en riktigt dm/rm-byrå. Vi valde Trackster för att vi har hört mycket gott om dem samt inte minst för att de har visat goda resultat.

Trackster ska bland annat ta fram en kommunikationsplattform för SPP:s direkt- och relationsmarknadsföring.

- En stor utmaning för oss är att ta fram en bra strategi för att nå de unga målgrupperna, Anna Parmström.

SPP bytte nyligen logotype och sjösatte en ny varumärkesplattform, bland annat via en reklamfilm med skådespelerskan Lena Endre.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.