Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spotlight och Gyro bakom Directs nylansering

Publicerad: 30 Januari 2007, 08:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Finans- och försäkringsrådgivaren Direct lanserar sin nya kommunikation idag. Den nya logotypen är framtagen av Gyro och Spotlight PR hjälper också till.


Direct vänder sig till företag och privatpersoner och fungerar som en oberoende rådgivare i spar- och försäkringsfrågor.

I höstas förvärvades den oberoende pensionsrådgivaren TPR Tjänstepensionsrådgivarna, och som ett led i omorganisationen har ett samarbete med pr-byrån Spotlight PR nu inletts.

- Vi har en rätt så begränsad marknadsföringsbudget och tror att en satsning på pr är det som ger mest för pengarnas, säger Johan Histrup, marknadschef för Direct Liv och tidigare vd för TPR.

Varför blev det just Spotlight?

- Vi scannade av marknaden men hade samtidigt hört mycket gott om Axel, säger Johan Histrup, marknadschef för Direct Försäkringsmäklarna Liv, och syftar på Axel Lagerbielke, grundare av Spotlight PR och tidigare vd för pr-byrån Bite Communications.

Vad innebär samarbetet konkret?

- Spotlight kommer att hjälpa oss med vår kommunikation bland annat genom nyhetsbrev. Målet är att vi ska nå ut till media, kunder och våra franchisetagare.

Direct omfattar 65 franchisetagare på 14 orter. Som idag är inbjudna till en kick-off där bland annat den nya logotypen presenteras.

Logotypen är framtagen av reklambyrån Gyro.

Erik Juhlin

markus.jacobsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.