Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sponsringsmarknadens rättighetsinnehavare kartläggs

Publicerad: 12 Februari 2009, 14:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Insight Publishing, som ligger bakom sponsringstidningen Insight Magazine och sajten Insight News, startar en databas över Sveriges största innehavare av sponsringsrättigheter.


Insight Publishings webbaserade Rättighetsnavigator innehåller information om Sveriges största rättighetsinnehavare och vilka sponsorer de har.

- Vi märker att många rättighetsinnehavare inte når fram till de potentiella sponsorerna, inte minst inom kultursektorn. Det här är ett forum för att göra det lättare för aktörerna att hitta varandra, säger Johan Thorén, chefredaktör på Insight Publishing.

Än så länge innehåller databasen basinformation, men förhoppningen är att rättighetsinnehavarna ska teckna abonnemang och dela med sig av målgruppsinformation, som då blir sökbar för potentiella sponsorer såväl som mediebyråer.

- Första steget taget och nu är utmaningen att få med rättighetsinnehavarna på tåget. Det är värdefullt för dem att finnas med i ett sökbart sammanhang. Bristen på underlag om rättighetsinnehavare är en stor fråga för aktörerna inom sponsrings- och eventbranschen, säger Johan Thorén.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.