Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sponsorerna till Idoloch Stjärnor på is klara

Publicerad: 1 September 2008, 07:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:41

Programsponsorerna till två av TV4s tyngsta underhållningsprogram, Idol och Stjärnor på is, är klara.


Tele2 ersätter Hemglass som sponsor till Idol, samtidigt som Bonnier Lottery förbereder en stor lansering genom att sponsra Stjärnor på is.

Bonnier Lottery har i dag spelsajten Bingolotto.se i portföljen men det är inte den som ska profileras i samband med Stjärnor på is.

- Vi sjösätter en stor och allvarligt menad satsning veckan innan Stjärnor på is startar. För tillfället kan jag inte säga mer än att det handlar om en spelsajt på nätet, säger Mattias Blomquist, marknadschef på Bonnier Lottery.

Övriga programsponsorer för Stjärnor på is är Antula Healthcare, Apollo och Comhem. Sponsortruppen för Idol är nästan oförändrad sedan förra året. Blocket.se, Hitta.se och Dustin är kvar medan Hemglass har ersatts med Tele2.

- Vi gillar formatet och tyckte att det var rätt läge att gå in nu när det finns en ny jury på plats som kan ge programmet en nytändning, säger Thomas Ekman, marknadschef på Tele2.

Sponsringen ska vara både varumärkesbyggande och säljdrivande, för utöver själva programsponsringen ska Tele2 också bygga en Idol-sajt med aktiviteter för att maximera sin sponsorinsats.

- Vi riktar oss till en yngre målgrupp och på sajten ska vi koppla ihop alla våra marknadsföringsaktiviteter.

Sajten är ännu inte online och Thomas Ekman är sparsam med ytterligare detaljer vad sajten ska innehålla. Han säger dock att mycket av sponsoraktiviteterna ska byggas kring mobilen.

- Mobilen är viktig för alla men kanske mest för den yngre målgruppen som vi vill nå med den här sponsringen. Bland annat ska vi göra det möjligt att ladda ned ringsignaler med Idol-tema och musiken från tävlingen.

Han säger att Tele2 överlag ska vara synnerligen aktiva med sponsorskapet och integrera det med sitt eget varumärke på alla sätt som är möjliga.

- Vi vill få ut Idol i varje mutter av det vi gör.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.