Splay one och United screens säljer Youtubes hela annonslager

Både United screens och Splay one blir återförsäljare av Youtubes annonslager.

Med start idag utökar Google sitt samarbete med Splay one och United screens, vilket innebär att nätverken får tillgång till Youtubes hela annonslager. 

Malte Andreasson, vd på United screens, säger att de hittills byggt upp egna nätverk med hjälp av avtal med skilda Youtubers, nu kommer de även kunna sälja räckvidd.

– Vi har fortfarande kvar vårt nuvarande annonserbjudande men nu får vi sälja hela Youtube vilket på tv-språk innebär att vi både har specifics och RBS-produkter. Vi har både premium och räckviddserbjudande. Nu kan vi verkligen ta emot kundernas behov, säger Malte Andreasson, till Dagens Media.  

Vad kommer det här innebära för United screens rent intäktsmässigt?

– Det vågar jag inte svara på, vi har inte hunnit möta marknaden än men vi hoppas att intresset ska vara stort och att många kunder ska köpa en kombination av både premium och detta nya. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-11-26 09.00Uppdaterad 2018-11-26 09.06

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: