Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spinn bakom Tele2s butikskommunikation

Publicerad: 12 November 2008, 04:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Sedan i somras har action marketing-byrån Spinn ansvaret för Tele2s butikskommunikation. De första resultaten är nu synliga i butik och bygger på Tele2s nya manér Born to be cheap.


Spinn har tagit fram en strategi för hur kommunikationen i butik ska gå till, från kundernas krav på information till butikssäljarnas säljmaterial.

- Enkelt förklarat utgår vi från vad varumärket står för och dess position, och försöker dramatisera det i butiken. Det görs bland annat genom erbjudanden kopplade till produkterna, säger Andreas Broman, vd på Spinn.

Spinn vann uppdraget efter en pitch i somras. Exakt hur stort uppdraget blir kan inte Andreas Broman svara på.

- Det är ett stort uppdrag för oss, men det är framför allt ett intressant uppdrag. De flesta action marketing-byråer kommer från dagligvaruhandeln så det är intressant att vår kundlista växer med andra aktörer. De vill ha erfarenheten och systematiken från dagligvaruhandeln. Det är dags att även detaljhandeln börjar tänkta strategiskt kring hur de ska bete sig i butiken.

Arbetsgruppen på Spinn består av Mattias Wallin, Andreas Broman, Charlotta Lundh, Ola Person, Lotta Bertilsson och Richard Wästberg.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.