Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spero spelar på Mindshare

Publicerad: 30 Juli 2002, 07:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Speluppstickaren Spero, som framförallt säljer skraplotter, inleder ett samarbete med mediebyrån Mindshare. Nyligen har bolaget valt Forsman & Bodenfors till reklambyrå. I höst inleds Speros första kampanjer riktade till konsumenter.


- När det gäller alla våra byråer har vi valt de bästa på marknaden. Dessutom har vi valt att jobba direkt med vd eller grundare på alla byråerna, till exempel med Staffan Forsman på Forsman & Bodenfors, säger Speros vd Niclas Kjellström-Matseke.

Vad fällde avgörandet till Mindshares fördel?

- Vi har testat olika byråer bland annat genom att ringa runt och be om råd, och vi fick ett bra mottagande hos Mindshare. Dessutom har de ställt ett antal seniora medarbetare till vårt förfogande.

Det göteborgsbaserade spelbolaget, som bland annat ägs av svenska spelaktörer som A-lotterierna och IOGT-NTOs lotteri, bildades förra året. Det är dock först i år företaget blir operativt - målet är att nå en omsättning på 70 miljoner i år. Spelmarknaden som helhet omsätter runt 4 miljarder kronor årligen. Spero siktar i första hand på att ta marknadsandelar från Svenska Spels skrapprodukter, däribland Triss- och Tia-lotterna.

Resultatet av de nyvalda byråernas arbete kommer att synas i höst.

- Förutom traditionella kanaler som utomhus, tv och radio har vi tänkt oss lite mer kreativa reklamlösningar. Något mer kan jag inte säga nu, säger Niclas Kjellström-Matseke.

Speros pr-byrå är Edelman och varumärkesstrateger är Audumbla Pilots.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.