Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spendrups tar marknadschef från Unilever

Publicerad: 23 April 2007, 07:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Erik Jarnsjö blir ny marknadschef för öl på Spendrups. Han kommer närmast från Unilever där han varit marknadschef för varumärken som Via, Axe och Dove.


Erik Jarnsjö blir ansvarig för Norrlands Guld, Mariestads och Heineken. Han efterträder Magnus Månsson som lämnade Spendrups tidigare i år.

- Det ska bli förbaskat roligt. Spendrups är ett av få företag i Sverige där man har möjlighet att arbeta med lokala varumärken från grunden, och som samtidigt är tillräckligt stort för att det man gör ska få en verklig impact, säger Erik Jarnsjö.

Vilken impact vill du göra på Spendrups?

- Det är för tidigt att säga. Jag började för tre veckor sedan och har spenderat tiden med att lära känna medarbetarna och sätta mig in i hur man har arbetat tidigare.

Vilket är ditt favoritöl?

- Jag gillar Heineken.

Erik Jarnsjö är den andra marknadschefen som lämnat Unilever på kort tid. För ett par veckor sedan gick marknadschefen för Nordic Foods, Johan Sundelin, till Procordia.

Har Unilever svårt att behålla sina chefer?

- Det tror jag inte. I mitt fall handlade det om ett spännande erbjudande som jag inte kunde tacka nej till, men jag trivdes bra på Unilever, säger Erik Jarnsjö.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.