torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Spendrups ska tvätta bort Schweppes spritstämpel

Publicerad: 9 september 2008, 09:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41

Schweppes vill inte bara längre förknippas med sprit. "Schweppes är inne i en varumärkesresa där målet är att ses som ett läskmärke", säger Mats Liedholm, marknadsdirektör på Spendrups, som nu tar över det klassiska märket från Carlsberg.


MS

Martin Schori


Som Dagens Media tidigare kunde berätta slutar Carlsberg att producera och marknadsföra dryckerna från Schweppes. Men produkterna lever vidare, nu i Spendrups regi.

- För oss är Schweppes ett varumärke som förstärker vår produktportfölj och kompletterar våra andra drycker. Vi ser också en stor potential att utveckla det på den svenska marknaden, säger Mats Liedholm.

Hur då?

- Det finns några intressanta nya produkter i våra pipelines. Samtidigt ska vi säkerställa att kommunikationen kring produkterna blir slagkraftig.

Många förknippar Schweppes produkter, som Tonic och Russian, med groggar.

- Varumärket är inne i en resa just nu. Ambitionen är att bli mer av ett läskvarumärke, som man kan avnjuta i sig, utan att blanda med sprit, säger Mats Liedholm.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev