Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spelbolaget Paf väljer Viasat i reklamoffensiv

Publicerad: 20 Februari 2008, 08:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Det Åländska spelbolaget Paf kör igång sin första tv-kampanj med längre spottar på måndag. Bolaget planerar att växa internationellt och Sverige blir första land med en ökad marknadsföringsinsats. <b>Se filmen på Dagens Media</b>.


- Syftet med kampanjen är att stärka vårt varumärke och öka kännedomen om oss som spelbolag. Vi hoppas också att utbudserbjudandet i reklamfilmerna ska locka nya spelare till sajten, säger Jimmy Palmqvist, marknadsansvarig för Paf i Sverige.

Medial är pr-byrå och produktionsbolaget Palladium står för filmidé och produktion. Målgruppen är tur- och nöjesspelare.

- Vi har funnits i 40 år och vi har verksamhet både i den fysiska och digitala världen. Budskapet i filmen är att vi finns på land, till havs och hemma hos dig, berättar Jimmy Palmqvist.

Reklamfilmerna ska gå i TV3, TV6 och TV8. I mars ska Paf även köra bannerannonser på bland annat Svenska Fans och Viasat Sport. Dessutom ska bolaget annonsera via mejlutskick.

Paf har i dag sajter på svenska, engelska och finska och bedriver spel ombord på kryssningsfartyg i Östersjön.

- Tidigare har vi haft en relativt liten verksamhet på paf.se, men nu har vi bestämt att vi ska gå mer internationellt och Sverige är det första landet. Vi har en liten verksamhet i England och tittar även på andra europeiska marknader, precis våra konkurrenter, säger Jimmy Palmqvist.

Arbetsgruppen bakom reklamfilmerna:

Regi/manus : Henrik BjörnProjektledare: Annie Jihde Producent: Carl Kristoffersson Fotograf: Pelle HallertScenograf: RobinovichOnlineredigering: Filip HammarströmMusik: Jihde, Lewander, Strange-Dahl

Se filmen på Dagens Media.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.