Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spel lanserar OLW:s ostbågar

Publicerad: 25 Februari 2009, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Lagom till sportlovsveckan kompletterar OLW sina reklamfilmer för nya produkten Chilli Cheez Doodles med ett slalomspel.


I spelet, som heter "chili cheez doodles race" gäller det att ta sig nerför Mount Cheez så fort som möjligt. Bakom idén ligger Game-N-Gain samt OLW:s mediebyrå OMD.

Ostbågar är den enskilt största snacksprodukten i Sverige och OLW har 90 procent av marknaden. Det gör Cheez Doodles till företagets viktigaste varumärke.

- Största konkurrensen kommer från Estrella och kedjornas egna varumärken. De har inte lyckats ta marknadsandelar men det är ändå viktigt för oss att stärka vår position, säger Marcus Thollin, marknadschef på OLW.

Sedan tidigare rullar reklamfilmer i TV3, TV4, TV6, TV8, TV400, Dicovery och ZTV för de nya ostbågarna.

- Vi kör bara tv och webb. Med tv vill vi ha stort genomslag och nå alla medan vi på webben riktar in oss specifikt på unga, säger Marcus Thollin.

Reklambyrå: Åkestam Holst Mediebyrå: OMD Arbetsgrupp på Game-N-Gain: Erik Ramström, projektledare; Jesper Tillberg, Creative Director; Carl-Anders Svedberg, Game designer; Glenn Verho, Lead programmer

Här kan du spela spelet

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.