Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spel lanserar Kanal 5:s Wipeout

Publicerad: 30 Januari 2009, 12:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

För att marknadsföra Kanal 5:s kommande storsatsning Wipeout har Deasign tagit fram ett interaktivt videospel.


Spelat syftar till att öka förhandsintresset för programmet. Precis som i tv-versionen kommenteras spelarens framfart av programledarna Sofia Wistam, Felix Herngren och Hans Wiklund. I Wipeout tävlar kända och okända svenskar mot varandra i utslagningstävlingar på världens största hinderbana i Argentina. Ur ett förstapersonsperspektiv får spelarna prova på fyra av hindren på Wipeoutbanan.

- Vi skulle göra något på digital väg som skapar hype och buzz kring programmet. Vår lösning blev då ett spel för att få folk att spendera tid med Wipeout på nätet, säger Markus Wiklund Ferrer, cd på Deasign.

Spelet smyglanserades i tisdag och i morse hade 2.000 spel startats. Senare ska Kanal 5 även köra tv-spotar och utomhus för att marknadsföra programmet.

- Vi vill så klart få så många som möjligt att spendera tid med Wipeout, men vi har inte satt något tydligt mål.

Spelet är utvecklat tillsammans med Rebenga.

Spela Wipeout här.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.