fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Specsavers fimparVizeum för Mediacom

Publicerad: 8 september 2008, 04:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41

Optikerkedjan Specsavers vill bli marknadsledande. WPP-byrån Mediacom ska hjälpa dem att uppnå målet. Vizeum tappar därmed ett uppdrag värt 65 miljoner bruttokronor.


MS

Martin Schori


Specsavers, med 1.100 butiker i Europa, finns i Sverige sedan 2004. Kedjan är en av de tre största i landet, men ska nu på offensiven i ett försök att ta förstaplatsen.

I november byter Specsavers mediebyrå, från Vizeum till Mediacom.

- Vizeum har gjort en jättebra jobb åt oss. Nu vill vi ha en och samma byrå för hela Norden och lät ett par mediebyråer titta på det här. Mediacom kunde möta våra önskemål i alla avseenden, säger Anders Zanton, marknadschef på Specsavers.

Bolaget spenderade drygt 65 miljoner kronor på medieköp förra året. Den siffran ska öka.

- Vi ska definitivt inte minska investeringarna i alla fall. Vi vill bli marknadsledande inom 3-5 år och ska göra vad som krävs för att bli det, säger Anders Zanton.

Anders Lidvall, chef för Mediacoms Göteborgskontor, blir kundansvarig.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev