Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sourze Weekend ökar upplagan

Publicerad: 5 November 2008, 07:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Redan efter första numret ökar Sourze Weekend upplagan med 20 procent. Nu landar den därmed på 30.000 exemplar.


- Vi fick så bra mottagande vid första utgivningen att vi känner att vi kan öka. Både läsare och annonsörer har varit positiva, de tycker att tidningen känns fräsch och har ett spännande innehåll, säger Carl Olof Schlyter, chefredaktör och operativ chef för Sourze.se.

Första numret hade ungefär 50 procent annonser, berättar Carl Olof Schlyter. En nivå som han vill behålla.

- Ambitionen är att hålla oss kring 50 procent annonser, det är viktigt att det också finns ett intressant redaktionellt innehåll.

Både Aftonbladet och Expressen har nyligen dragit igång stora nöjessatsningar. Känner ni av en ökad konkurrens?

- Egentligen inte, vi är ensamma med gratisutdelning på fredageftermiddagen. Vi skulle kunna uppleva en ökad konkurrens på annonssidan, men det gör vi inte heller.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.