Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Sourze måste hitta sätt att överleva"

Publicerad: 28 Januari 2002, 09:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Sourzes nya chefredaktör Ann Söderlund vill ge nättidningen en mer kommersiell profil.


- Jag tror att min bakgrund och Sourzes framtidsplaner går väldigt bra ihop. Vi vill bredda oss och hitta nya kommunikationsvägar och det har jag erfarenhet av från andra sammanhang.

Vad menar du med "nya kommunikationsvägar"?

- Vi tittar på olika, nya möjligheter att höras och synas. Det kan handla om dagspress, tv och radio. Man måste hitta sätt att överleva och få in pengar.

Är det ett problem i dag eller?

- Nej, men jag tror att en av anledningarna till att Sourze ville ha mig som chefredaktör är att jag har ett kommersiellt tänk som inte fanns innan.

Kan inte en alltför kommersiell profil ge er imageproblem?

- Jag förstår vad du menar, men jag tänker fortsätta att värna vår publicistiska idé. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Ann Söderlund är 29 år och har bland annat varit chefredaktör på Solo och jobbat med att utveckla tv-programmet Silikon. Hon efterträder Belinda Olsson.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.