Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Souk marknadsför sig via Lunarstorm och The Voice

Publicerad: 21 februari 2007, 09:43
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Gallerian Souk, som öppnar i Debenhams gamla lokaler i Stockholm 23 mars, ska marknadsföra sig genom samarbeten med communitys som Lunarstorm och radiokanalen The Voice. Gallerian har redan skaffat byråer.


- Vi har ett annonskoncept som företräder Souk, och sedan hoppas jag att varje varumärke i sin tur kommunicerar att de finns hos oss, säger Åke Hellqvist, vd för Souk.

I mitten av mars drar gallerian igång sina samarbeten med Lunarstorm och The Voice. Bland annat blir det tävlingar där folk kan vinna biljetter till invigningen av gallerian. Men exakt vad samarbetena innebär vill inte Åke Hellqvist avslöja.

- Det blir inte så mycket traditionell media. Vi har en begränsad budget och vi tror att vi når publiken på bästa sätt i våra samarbeten. Det här är vad vår målgrupp lyssnar och surfar in på.

Souk riktar sig till en ung publik med varumärken som TopShop, Svea, Denim for girls och Beyond Retro. Souk får slåss med exempelvis Gallerian.

- Vi är mer nischade på ungt mode. De riktar sig till en bredare målgrupp, men vi hoppas nå en annan tydlighet. Souk ska även ha en mer ungdomlig puls som möjligen kan skrämma bort den äldre målgruppen.

Dagen innan gallerian öppnar blir det en stor invigningsfest, med cirka 1.500 gäster. Förhoppningen är att supermodellen Kate Moss ska komma, hon designar en kollektion åt TopShop som kommer i butik till våren.

- Vi hoppas att hon kommer, det är sagt så. Men samtidigt vet man aldrig med dessa superstjärnor.

Souk jobbar med RBK och pr-byrån Assefa Kommunikation. I arbetsgruppen på RBK ingår Annelie Andersson, produktionsledare; Anette Lagerberg, ad, Åsa Waerner, formgivare, Hans Täckenström, strateg; Mathias Wikström, kundansvarig; Anna Stolt, copy; Alex Kasagiannis, 3d.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.