Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sören Sunmo slutar på Dagens Industri

Publicerad: 10 Januari 2007, 13:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Dagens Industris marknadsdirektör Sören Sunmo lämnar tidningen efter 18 år. "Jag gör det med en tår i ögat", säger han.


- Det känns bra, men det är inte utan att man lämnar tidningen med en tår i ögat. Och det gäller nog mina medarbetare också, säger Sören Sunmo.

Han började på Dagens Industri för 18 år sedan och har sett upplagan skjuta i höjden, nya tidningar födas och dö samt haft ett finger med i lanseringen av såväl Di.se som Di Weekend. Nu väntar ett liv som pensionär för den blivande sextioåringen.

- Min tid på Di har varit fullständigt otrolig. Bland annat har jag fått vara med om en exempellös tillväxt på annonsmarknaden under senare delen av 90-talet.

Efterträdare som annonschef för Dagens Industri blir Erik Lennmark, för närvarande på Lycos.

- Han har en gedigen bakgrund med ett förflutet på IDG, Metro, Hachette och gud vet vad. Det känns mycket solitt, säger Sören Sunmo.

Sören Sunmo är kvar på Dagens Industri mars månad ut.

Erik Juhlin

markus.jacobsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.