Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sony Ericssons telefoner blir schlagerverktyg

Publicerad: 13 Februari 2009, 08:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Sony Ericsson känner inte av melodifestivalbruset, då många företag vill förknippas med eventet. "Vi har en unik aktivering som gör att vi når fram", säger Mårten Larsson, marknadschef för Sony Ericsson i Sverige.


sonyericsson.com/melodifestivalen Mobiltelefontillverkaren är en av Melodifestivalturnéns partners. Förutom att finnas på plats på alla festivalorter går annonsören i print och på webben. En sajt är motorn i kampanjen.

-Vi har gjort sajten för att låta folk som inte kan ta sig till festivalorterna att också ta del festen. Sajtadressen kommuniceras i allt vi gör, säger Mårten Larsson.

Sajten består av två huvuddelar, en kareokedel och en festivalblogg.

-I vår festivalmonter på plats kan besökare sjunga in bidrag som vi filmar med en mobiltelefon och skickar upp på nätet. I Göteborg var det stundtals kö till montern.

På sajten finns 68 bidrag uppladdade från Göteborg. På västkusten skapades också 800 vykort på personer som var förbi montern. Mårten Larsson ser det som en självklarhet att verkligen göra något med sitt sponsorskap mer än att bara finnas på plats.

-Aktiveringen och att verkligen ta hand om sponsorskapet är oerhört viktigt. Vi demar våra produkter och skapar även aktiviteter i vår monter. Vi har även en frilansjournalist som jobbar åt oss under hela festivalen med att skriva en festivalblogg, säger Mårten Larsson.

Han är nöjd med den första etappen av festivalen.

-Vi gör en unik aktivering som gör att vi når fram bra tycker jag, trots att det finns många som syns och hörs runt festivalen.

Festivalsajten är gjord av Locomotiv, Sony Ericssons event på plats sköts av MEC Access.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.