Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sony Ericsson tar över efter McDonalds i Rix FM-turné

Publicerad: 17 April 2008, 07:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

I maj drar Rix FM Festival ut på vägarna igen. 17 städer ska avverkas. Sony Ericsson tar över som huvudsponsor efter McDonalds.


Klara artister för festivalen inkluderar Charlotte Perrelli, BWO, och Måns Zelmerlöw.

- Men vi kommer att försöka få in en del utländska artister också, säger Micke Svensson, pressansvarig på MTG Radio.

Sony Ericsson är festivalen huvudsponsor. Tele 2 och Yoggi Yalla är klara delsponsorer men den listan ska bli längre, enligt Micke Svensson.

Vad kostar det att sponsra festivalen?

- Det är ingenting som vi kommenterar.

Förra året besökte 270.000 människor festivalerna. Målet är att slå den siffran med råge.

- Vi får försöka pussla ihop så att alla städer får ett så attraktivt program som möjligt. Sedan är detta också ett viktigt fönster för artisterna och ett bra sammanhang för dem att finnas i, säger Micke Svensson.

Vad betyder festivalen för Rix marknadsföring?

- Det betyder extremt mycket. Det är ett sätt för oss att komma ut och träffa våra lyssnare. Samtidigt ger våra partners och deras aktiviteter ett mervärde till festivalen. Det är en väldigt bred publik som går på festivaler. I Stockholm finns det mycket konkurrens på musikscenen men ute i landet händer det inte så mycket, säger Micke Svensson.

De senaste åren har McDonalds varit huvudsponsor för Rix FM Festival. Andra sponsorer förra året var Tallink Silja, Caffe Latte från Emmi, Ica Banken, och Opel.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.