Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sony Ericsson får ny marknadsorganisation

Publicerad: 9 November 2001, 13:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Sony Ericsson stuvar om på marknadsavdelningen för Norden och Baltikum. Ny i organisationen är marknadschefen Tor Esben Andresen, tidigare landschef för Ericsson Mobile i Norge. Cecilia Steenberg, tidigare anvarig för kanalmarknadsföring har blivit reklamchef.


- Från och med att den nya företagskonstellationen blev klar så reviderades

organisationen. Tidigare hade vi produkt- och marknadsleden uppdelade. Men vi

känner att det är effektivare att att jobba tillsammans, säger Cecilia

Steenberg.

Tillsammans med Tor Esben Andresen och Cecilia Steenberg arbetar Björn

Sörenson, ansvarig för marknadsföring med återförsäljare. Marknadsavdelningen

innefattar också de två produktcheferna Per Alksten och Jakob Rydén.

Tidigare marknadschefen Mattias Schedvin och hans parryttare Cecilia Nilsson,

ansvarig för medier och reklam, lämnade Ericsson i och med namnbytet.

- Jag hade varit på Ericsson i tio år och kände att jag behövde något nytt.

Cecilia och jag har arbetat tillsammans i fem år, och när en drog drog den

andra. Varken hon eller jag har ännu bestämt oss för vad vi ska göra, säger

Mattias Schedvin, som är på semester i Asien.

Klas Granström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.