Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Solo och Cosmo utmanar Vecko-Revyn på nätet

Publicerad: 4 April 2007, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Flera tjejtidningars webbplatser är i dag tunna på innehåll. Men snart ser det ut att bli ändring på detta. Vecko-Revyn ska anställa fyra personer till webben och flera andra tidningar har satsningar på gång.


Tidningen Solo från Frida förlag har i dagsläget ingen hemsida att tala om. Men lagom till sommaren ska tidningen ändra på detta.

- Arbetet är i full gång och i juli ska hela sidan vara uppe. Men redan tidigare kommer en hel del material att komma upp, säger Solos chefredaktör Karin Nordin.

Förutom de traditionella bloggarna ska sajten bjuda på både material från tidningen och unikt webbmaterial. Om det blir aktuellt med några nyanställningar för webbsatsningens räkning är ännu inte klart.

Inte heller Cosmopolitan har någon omfattande webbplats idag. Nyligen anställde dock TTG Heart, förlaget som ger ut Cosmopolitan, en affärsutvecklare med ansvar för webben.

Har Vecko-Revyns satsning snabbat era planer?

- Nej, vår nya affärsutvecklare började i måndags och det har varit klart länge. Nu avvaktar vi vad hans bedömning av läget är, säger Jonna Berg Wahlström, chefredaktör på Cosmopolitan.

Idag har Cosmopolitan inte lagt något större krut på sin webbplats.

- Men trots att vi nästan bara har redaktionens blogg på sidan så är den välbesökt, så vi har ett troget besöksunderlag, säger Jonna Berg Wahlström.

På Egmonttidningen Hennes anser chefredaktören Maria Torshall-Ayris att webben självklart är viktig. Men tidningen har inte kommit lika långt som Solo.

- Inom några månader ska vi fatta beslut om hur vi ska arbeta med webben. Om det går som jag vill så kan vi se förändringar på sajten i september-oktober. Så ser tidsplanen ut i dag, säger Maria Torshall-Ayris.

Kommer vi få se bloggar även på er sajt?

- Det kan man väl tänka sig men det räcker inte med bara bloggar. Det finns en gräns för hur många bloggar man orkar läsa.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.