Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Socialtjänsten kampanjar med hockey och konserter

Publicerad: 9 Februari 2009, 05:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Socialtjänsten i Stockholm vill locka fler att bli kontaktperson för människor med sociala funktionshinder. Futurniture står bakom kampanjen Vara vänner, som går upp på tisdag.


Människor med sociala funktionshinder har rätt att ha en kontaktperson, men Socialtjänsten har haft svårt med rekryteringen. Därför går de nu ut med en kampanj som framför allt riktar sig till unga vuxna.

- Med konceptet vill vi visa att Socialtjänsten gör mycket mer än man tror och att uppdraget är ganska brett. Vi vänder oss även till dem som gillar hockey eller hänger på Söder, säger Björn Wigenius, copy på Futurniture.

Socialtjänsten i Stockholm ska hålla fem informationsmöten för intresserade under februari. Målet med kampanjen är att få så många som möjligt att gå dit. Kampanjen ska gå i tunnelbanan, i lokaltidningar, utomhus, på högskolor och arbetsförmedlingar.

Arbetsgrupp på Futurniture:Projektledare; Katarina Hjertonsson, produktionsledare; Peter Målqvist & Johan Kinnman, ad; Fredrik Nilsson, copy; Björn Wigenius, Original; Kristian Rune, webb; Kristoffer Norén.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.