Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Snodda bilder i SJs nya kampanj

Publicerad: 6 April 2000, 04:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:30

Till SJ:s nya kampanj Den inre resan användes bilder från det tyska Rorschach-testet. Några av bilderna som användes visade sig vara originalbilder, något som inte uppskattades av det schweiziska förlag som distribuerar testet.


Reklambyrån Mattson & Friends som ligger bakom kampanjen har tagit en del av

bilderna från nätet och gjort en del själva. De bilder som låg ute på nätet

visade sig vara originalbilder, vilket förlaget Hans Huber påpekade i ett brev

som nyligen skickades till byrån.

- Vi skickade ett brev tillbaka där vi sa att kampanjen snart skulle tas ner

och att vi gjort merparten av bilderna själva. Efter det har det inte hänt

någonting, säger Johan Larsson, projektledare på Mattson & Friends.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.