Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Snabbanalys

Thomas Baekdal: ”Publicister måste ta reda på hur användare faktiskt beter sig”

Publicerad: 17 November 2020, 09:12

E-böcker har inte ersatt fysiska böcker som många trodde för tio år sedan. Många ser fortsatt ett stort värde i fysiska böcker. Och det är ett bra exempel på att publicister ofta missar faktiska användarbeteenden. Det menar medieanalytikern Thomas Baekdal.

Foto: Thomas Baekdal + Pixabay

ANALYS. E-bokens succé uteblev för att många missade hur fysiska böcker faktiskt konsumeras. Publicister måste fokusera mer på specifika användarbeteenden – än på apparter, format och innehåll, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal i en snabbanalys.


Ämnen i artikeln:

AmazonFacebookIpad

Det har rapporterats mycket om Quibi, den amerikanska streaming-plattformen för mobila enheter. Men efter att ha fått in över 15 miljarder kronor i finansiering så tvingades tjänsten att lägga ned efter kort tid.

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AmazonFacebookIpad

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.