Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Snabbanalys

Kristin Heinonen: Så ser framtidens ljudmarknad ut

Kristin Heinonen: Så ser framtidens ljudmarknad ut

Hur och var lyssnar vi? Vilken teknik driver lyssning hos konsument och vad finns det för intressanta nya ljudformat? Kristin Heinonen reder ut användartrender och tittar på vilka tekniska förutsättningar som banat vägen för lyssnarrevolutionen.

Publicerad: 29 April 2020, 10:53


Lyssnandet som innehållskonsumtion har exploderat de senaste fem åren, skriver Kristin Heinonen. En tredjedel av svenskarna lyssnar någon gång på ljudböcker, och nästan hälften lyssnar numera på poddar.

Foto: Getty Images / Pressbild

På väg till jobbet, på träningspasset, när vi laddar diskmaskinen eller tar en promenad. Allt fler svenskar väljer att lyssna på innehåll, och ny data visar på lyssningsvanor som vänder

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.