Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Snabbanalys

Därför tar publicisterna datan i egna händer

Publicerad: 11 Juni 2020, 10:16

Publicisterna behöver övertyga annonsörerna om att just deras räckvidd är värdefull på ett annat, mer specifikt sätt än techbolagens, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.

Publicisterna har mycket att vinna på att samla sin förstahandsdata. Medieanalytikern Thomas Baekdal redogör för varför – och hur publicisterna bör tänka om kring data och analys.


Ämnen i artikeln:

Thomas Baekdal

En av de viktigaste trenderna vi ser just nu är att många publicister antingen har eller är på väg att flytta sin data från tredje part till första part.

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Thomas Baekdal

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.