Få hela storyn
Starta din prenumeration
Snabbanalys
Publicerad: 11 Juni 2020, 10:16
Publicisterna behöver övertyga annonsörerna om att just deras räckvidd är värdefull på ett annat, mer specifikt sätt än techbolagens, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.
Publicisterna har mycket att vinna på att samla sin förstahandsdata. Medieanalytikern Thomas Baekdal redogör för varför – och hur publicisterna bör tänka om kring data och analys.
Ämnen i artikeln:
Thomas BaekdalEn av de viktigaste trenderna vi ser just nu är att många publicister antingen har eller är på väg att flytta sin data från tredje part till första part.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
Thomas Baekdal