Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SMS/OMD köper medier åt Åbro

Publicerad: 18 Februari 2000, 15:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Efter att ha stått utan mediebyrå sedan hösten 1999 väljer Åbro Bryggerier SMS/OMS som ny mediebyrå. Under året kommer flera större kampanjer.


- Vi genomför tre stora kampanjer för att stärka våra varumärken under våren,

sommaren och hösten, säger Helena af Sandeberg. Vi kommer att gå utomhus, i

print och radio. Det rör sig om en stor satsning.

Mest lägger Åbro på sitt viktigaste varumärke, Åbro Original.

Sedan hösten 1999 har Åbro inte synts i medierna. Däremot har Åbro sponsrat

AIKs ishockeylag.

Åbro jobbade tidigare med mediebyrån Mediekompetens.

Bryggeriet omsatte 600 miljoner kronor 1999.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.