Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Smarteyes tar marknadschef från Willys

Publicerad: 17 Januari 2013, 14:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:58

Thomas Kusoffsky blir optikerkedjan Smarteyes internationella marknadschef.


Ämnen i artikeln:

WillysSmarteyes

Thomas Kusoffsky kommer närmast från en tjänst som varumärkeschef på Willys. Han har tidigare arbetat på reklambyrån Valentin & Byhr och varit kreativ chef på Stadium.

Nu går han alltså till optikerkedjan Smarteyes där han blir internationell marknadschef.

- Thomas hade den profil som vi var ute efter. Han har dessutom en intressant bakgrund och kommer från lite större företag där han har varit igenom lite av det vi står inför. Vi är ju ett expansivt företag och han har redan gjort två sådana resor på Willys och Stadium, säger Fredrik Wistrand, koncernchef på Smarteyes, till dagensmedia.se.

Smarteyes kommer under året att expandera i både Sverige och i Tyskland och Thomas Kusoffsky kommer främst att arbeta med att stärka företagets varumärke.

– Vi tror jättemycket på 2013. Vi jobbar inte så mycket med kampanjer på det sätt som den traditionella handeln gör, utan jobbar med att bygga varumärket och en förståelse för det vi står för, säger Fredrik Wistrand.

Thomas Kusoffsky tar över efter Smarteyes tidigare internationella marknadschef Anders Zanton, som istället får en tjänst som Sverigechef.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

WillysSmarteyes

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.