Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Smålänningen plockar säljchef från handeln

Jan Hagfoss blir ny försäljningschef på tidningen Smålänningen. I sin nya roll hoppas han dra nytta av sina erfarenheter från kundsidan.


Publicerad 2013-09-06 05:39
Uppdaterad 2015-12-06 13:35

Ämnen i artikeln:

Hallpressen

Dela artikeln:

Tidningen Smålänningen ingår i Hallpressens tidningar och läses av cirka 35 000 personer.

Nu utser tidningen en ny försäljningschef i Jan Hagfoss. Han har en bakgrund inom handeln och har under många år drivit butik. Enligt honom själv var det denna bakgrund som Smålänningen eftersökte.

– Jag kommer från kundsidan och har en förståelse och ett brett kontaktnät. Gemensamt för handeln och tidningsvärlden är att man måste fatta snabba beslut.

Jan Hagfoss erkänner att hans nya bransch inte är oproblematisk.

– Vi har stora utmaningar framför oss. Tidningen är stark i regionen. Samtidigt ser vi att upplagan viker.

I rollen som försäljningschef kommer han att bygga vidare på den digitala satsning som Hallpressen inledde i våras, då webbsidor lanserades för samtliga av Hallpressens tidningar.

– Den nya organisationen innebär att vi kan utnyttja varandras resurser på ett effektivare sätt, säger Jan Hagfoss.

Under hösten finns planer på att förstärka försäljningssidan ytterligare.

Helen Preutz

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.